رنگ‌بندی متالایز:

متالایزها از دو قسمت کاغذی و فلزی تشکیل میشوند. رنگ آنها معمولا نقره‌ای و طلایی رنگ میباشد که رنگ نقره‌ای مرسوم‎تر است.

انواع لیبل‌ها عبارتند از: پشت چسبدار یا خود چسب. متالایز چسبدار از سه قسمت عمده تشکیل می‌شود: رویه، زیره و چسب. از لیبل‌های چسبدار با توجه به قابلیت‌های مناسبی که دارد میتوان برای چاپ برچسب استفاده کرد، برچسب‌ها میتوانند به صورت رول یا شیت و با استفاده از فناوری چاپ افست به چاپ برسند.

هرکدام از اینها ویژگی‌های چاپیِ مخصوص به خود را دارا میباشند؛ بدین شکل که در شیت ورقه‌ها به صورت از هم جدا و مجزا وارد دستگاه چاپ میشوند و در رول همانطور که از نامش پیداست ورقه‌ها به صورت متصل به یکدیگر وارد دستگاه چاپ میشوند.

از دیگر مزایای لیبل چسبدار چسبندگی خوب و با دوام آن در کنار کیفیت بالای چاپ است به طوری که در محصولات زیادی همچون جعبه فانتزی و… استفاده میکنند.

قسمت‌های مختلف متالایز چسبدار (پشت چسبدار)

رویه

رویه‌ها انواع مختلف دارد و نوع لیبل را با نام رویه آن می‌شناسند.

رویه‌های مورد استفاده در لیبل‌ها را به دو گروه میتوان تقسیم نمود: کاغذی و فیلم که ضخامت آن‌ها متفاوت می‌باشد.

زیره

عموماً از جنس کاغذ می‌باشد که به وسیله سلیکون پوشش داده می‌شود تا خاصیت رها کننده یافته و لذا لیبل به سادگی از آن جدا شود.

چسب

ضخامت چسب در حدود ۵ میکرون است که جهت لمینه کردن رویه و زیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متالایز چسبدار به دلیل چسبندگی مناسب، بر روی شیشه، فلز، پلاستیک و قطعات صنعتی استفاده می‌شود. این برچسب‌ها به دلیل زیبایی و خاص بودن در کارهای لوکس مثل جعبه ادکلن‌ها،‌ جعبه فانتزی، صنایع آرایشی و بهداشتی، ظروف غذایی، هلوگرام‌ها، لوازم خانگی، قطعات صنعتی و خودرویی استفاده می‌شود.

سفارش متالایز چسبدار

چاپخانه شاهرنگ از مراکز چاپی خوش سابقه در زمینه انواع چاپ متالایز چسبدار و سایر خدمات چاپی است و سابقه همکاری با شرکت‌هایی به نام، نظیر صنایع غذایی میهن، ایران ایر، پاکسان، صنایع غذایی نادری و … نشان از کیفیت بالا و ارائه‌ی خدماتی منحصربفرد توسط شاهرنگ است.

چاپ شاهرنگ برای انجام سفارشات چاپ، از بروزترین تجهیزات و دستگاه‌های چاپی در دنیا استفاده می‌کند. برای سفارش چاپ متالایز چسبدار می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۲۸۴۲۵۶۰۹ از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ تماس برقرار نمایید.


نوشته‌های مشابه:

متالایز چیست و در چه مواردی از آن استفاده میشود؟

تفاوت دو فناوری رول و شیت