سربرگ‌ معمولاً به روش افست چاپ می‌شود و تمام رنگی هست. در بیشتر کشورها از جمله ایران اندازه برگه آن به‌طور معمول A4 می‌باشد.

سربرگ یکی مهمترین ابزارها برای معرفی حرفه، تبلیغ، نامه نگاری و کار اداری موسسه، شرکت یا سازمان‌ها می باشد. که کیفیت طراحی و چاپ سربرگ نقش بسزای در ارائه بهتر شدن خدمات دارد، در طراحی سربرگ بصورت استاندارد آرم و نام شرکت در سمت راست و تاریخ و شماره، پیوست در سمت چپ اطلاعات تماس در بخش پایین سربرگ قرار می‌گیرد، سازمان دهی رنگ‌ها، سایز فونت مناسب و جایگزاری اصولی قسمت‌های تماس و لوگو، رعایت اصول چاپ، کیفیت رنگ و برش استاندارد، همه از عوامل چاپ سربرگ حرفه‌ای می‌باشند، چاپ سربرگ یکی از مهمترین روش‌های بازاریابی مستقیم با بوجه کم است، اولیل اثر ماندگار بین شما و مشتریان است، تقریبا تمام مکاتبات بین شرکت‌ها بوسیله سربرگ می‌باشد، بسیار مهم می‌باشد چاپ سربرگ شما با کیفیت بالا و زیبا باشد به همین مقدار شرکت شما قدرتمند و قابل اطمینان جلوه داده می‌شود.

طراحی

طراحی یکی از فاکتورهای مهم برای نمایش هویت بصری یک سازمان به شمار می‌آید. طراحی از آن جهت که به سان نگین زیبنده‌ای بر روی ست اداری شما می‌نشیند و مورد توجه تمامی ارگان‌هایی است که با آنان در ارتباط هستید، شایسته است جهت طراحی سربرگ خود از گرافیست‌هایی برجسته استفاده نمایید تا طراحی شکیل و منحصر به فردی برای برند سازمانی شما خلق نمایند. طراحی اختصاصی، یکپارچگی و هماهنگی زیبایی به ست اداری شما مانند پاکت نامه، کارت‌های پرسنلی، کارت‌های اعتباری، یادداشت‌ها، فولدر و مواردی از این قبیل می‌بخشد.

پنج اصل در چاپ و طراحی مورد توجه قرار می‌گیرد شامل:

۱–خوانایی: جذابیت و خوانایی اطلاعات تماس و برند، ابعاد مناسب فونت‌ها.

۲–رنگ: ترکیب‌بندی و هارمونی رنگ‌ها.

۳–سازماندهی ساختار: سازماندهی اطلاعات بطور هماهنگ و استاندارد.

۴-کیفیت چاپ: چاپ اختصاصی و با کیفیت تضمین کننده یک ست اداری حرفه‌ای می‌باشد.

۵–تعیین کاغذ مناسب و مرغوب.