همانطور که در مقالات گذشته اشاره شد، چاپ افست سیستم چاپی مدرنی است که امکان چاپ با سرعت و حساسیت بسیار بالا، در تعداد و تیراژ بالا و با بهترین کیفیتِ ممکن، همراه با کنترل کیفی در کل مراحل چاپ را فراهم میکند. چاپ افست بر روی طلق یکی از خدمات چاپخانه‌های مدرن میباشد. در این پست چاپ افست بر روی ورقه طلق را بررسی میکنیم.

چاپ افست بر روی ورقه طلق چه مزایایی دارد؟

ورقه‌های طلق یا پلکسی، ورقه‌هایی نازک، سبک، محکم و در عین حال دارای انعطاف و مناسب برای چاپ می‌باشند. این ورقه‌ها جنس پلاستیکی مانند دارند، اما در برابر شکنندگی مقاوم هستند. رنگ آنها ممکن است شفاف یا مات باشد. تصاویر ایجاد شده بر روی این ورقه‌ها عمر طولانی‌ای داشته و به سادگی از بین نمی‌روند. وضوح تصاویر نشان داده شده نقش یافته در ورقه‌های طلقی به لطف چاپ افست و سیستم مدرن و با کیفیت آن، بالا و با کیفیتِ مناسب است و رنگ‌ها به خوبی در ورقه‌ها تثبیت می‌شوند و طبق آمارها کمتر میبنیم که طلق چاپ شده‌ای در اثر نور از بین برود و یا حتی در اثر آب و شوینده‌ها شسته شده و رنگ و لعاب سابق خود را از دست بدهد.

قیمت نسبتاً پایین و مقرون به صرفه طلق نیز سبب می‌شود که مورد توجه قرار بگیرد.

موارد استفاده از افست بر روی طلق‌ها چیست؟

به دلیل استحکام خوب این ورقه‌ها از آنها برای چاپ موارد مختفی استفاده می‌شود. از جمله این خدمات میتوان به چاپ انواع لوح‌ها، کارت‌ها، دکوراسیون‌ها، انواع مختلفی از تابلوها و بسیاری دیگر از موارد مختلف اشاره کرد.


نوشته‌های مشابه:

مقايسه چاپ افست رول و شيت

متالایز چسبدار

متالایز چیست و در چه مواردی از آن استفاده میشود؟

تفاوت دو فناوری رول و شیت